Wanneer schakel je een professional organizer in?
Misschien heb je nooit geleerd hoe je zelfstandig een huishouden moet runnen of heb je er gewoon een ontzettende hekel aan. Deze situaties, maar ook je gezondheid of overvolle agenda kunnen leiden tot een ongeorganiseerd huishouden waarbij je je realiseert dat er echt iets moet gebeuren.
Als je het leuk vindt of zelfs energie krijgt van opruimen, schoonmaken of het doen van je administratie, dan zullen er meestal geen problemen ontstaan. Tenminste, zolang er geen ingrijpende gebeurtenis plaatsvindt waardoor je uit je evenwicht raakt.
“Voor iedereen die graag meer grip wil krijgen op ruimte, administratie en tijd!”
Soms maak je iets mee waardoor je uit balans raakt. Dat kunnen zowel positieve als negatieve gebeurtenissen zijn. Je krijgt een baby, je vindt een nieuwe baan, je gaat samenwonen, er overlijdt een dierbare, je hebt als mantelzorger teveel op je bordje of je gaat scheiden. Misschien kamp je met ADHD, autisme, niet-aangeboren hersenletsel of een lichamelijke beperking.
Het verwaarlozen van je huis en huishouden ontstaat vaak heel geleidelijk. De eerste weken is er waarschijnlijk niets aan de hand. Maar als er maanden verstrijken zal het zichtbaar worden dat je alles niet meer zo goed onder controle hebt. Het is een rommel, je hebt geen schone kleren, het begint vies te worden in je huis en je administratie stapelt zich op. Ook kunnen er onzichtbare symptomen ontstaan zoals gevoelens van onmacht over de situatie, vermoeidheid, gespannenheid en onrustig slapen. Een professional organizer is de aangewezen persoon om jou te helpen hier verandering in te brengen.
Misschien heb je nooit geleerd hoe je zelfstandig een huishouden moet runnen of heb je er gewoon een ontzettende hekel aan. Deze situaties, maar ook je gezondheid of overvolle agenda kunnen leiden tot een ongeorganiseerd huishouden waarbij je je realiseert dat er echt iets moet gebeuren.
Als je het leuk vindt of zelfs energie krijgt van opruimen, schoonmaken of het doen van je administratie, dan zullen er meestal geen problemen ontstaan. Tenminste, zolang er geen ingrijpende gebeurtenis plaatsvindt waardoor je uit je evenwicht raakt.
“Voor iedereen die graag meer grip wil krijgen op ruimte, administratie en tijd!”
Soms maak je iets mee waardoor je uit balans raakt. Dat kunnen zowel positieve als negatieve gebeurtenissen zijn. Je krijgt een baby, je vindt een nieuwe baan, je gaat samenwonen, er overlijdt een dierbare, je hebt als mantelzorger teveel op je bordje of je gaat scheiden. Misschien kamp je met ADHD, autisme, niet-aangeboren hersenletsel of een lichamelijke beperking.
Het verwaarlozen van je huis en huishouden ontstaat vaak heel geleidelijk. De eerste weken is er waarschijnlijk niets aan de hand. Maar als er maanden verstrijken zal het zichtbaar worden dat je alles niet meer zo goed onder controle hebt. Het is een rommel, je hebt geen schone kleren, het begint vies te worden in je huis en je administratie stapelt zich op. Ook kunnen er onzichtbare symptomen ontstaan zoals gevoelens van onmacht over de situatie, vermoeidheid, gespannenheid en onrustig slapen. Een professional organizer is de aangewezen persoon om jou te helpen hier verandering in te brengen.